Friday, November 6, 2020

Iš kritiko į patarėja

Kritikų perprasminimas


Kritikai yra dažnai suprantami kaip gadintojai, nes jie operuoja iš "problemos kadro". Iš kitos pusės svajotojai veikia iš "kas jei kadro", o realistai  iš "rezultato kadro" ir "grįžtamojo ryšio kadro" 

Pozityvių intencijų pozityvūs tvirtinimai

Daugelis kritikos yra pateikiami, kaip tai, ko nenorima, vietoj to, - kas norima.

N: Vengti streso.
P: Vis labiau atsilaiduoti ir jausti patogiai.

N: Tai yra laiko švaistymas.
P: Naudoti turimus resursus išmintingai ir efektyviai.

N: Tam reikia daug pastangų.
P: Kaip visa tai, galima palengvinti ir supaprastinti?

N: Tai yra per brangu.
P: Įsitikinti ar užteks biudžeto.


Iš kritikos į klausimą

Neigiami Tvirtinimai Teigiamas performavimas
per brangu prieinama kaina
laiko švaistymas protingas resursų naudojimas
nepasisekimo baimė noras, kad pasisektu
nerealistiška konkretu ir pasiekiama
per daug pastangų paprasta ir patogu
kvaila išmintinga ir protinga


Kai randamas ketinimas, galima kritika paversti į klausimą.

N: Per daug brangu.
P: Kaip męs surasim tinkamą kainą?

N: Ši idėja niekada neveiks.
P: Kaip ketini šia idėja įgyvendinti?

N: Tai nerealistiškas planas.
P: Kaip tu gali padaryti plano žingsnius konkretesnius ir labiau apčiuopiamus?

N: Tam reikia per daug pastangų.
P: Kaip tau reiktų daryti, kad būtų lengvą ir paprasta?

Šiuo atveju kaip klausimai yra naudingesni, nei jie pakeičia kadrą, kai kodėl - pasilieka su tuo pačiu kadru.

Kodėl yra per brangu. (tas pats kadras)


Prieštaravimas į patarėją


1. Koks yra prieštaravimas ar kritika?
a) Tai ką nori nusipirkti yra nesąmonė.
b) Tau to nereikia.

2. Koks yra pozityvus ketinimas?
a) Protingas resursų panaudojimas.
b) Daugiau erdvės.

3. Žinant ketinimą, perfrazuoti klausimą su kaip.
Kaip gali kitaip protingai panaudoti savo išteklius, kad galėtum turėti daugiau erdės.

No comments:

Post a Comment

'Pakeism' Šablonas

Pasikeitimas iš vienos samonės būsenos į kitą. Sužinojus kritinius submodulius, galima juos integruoti į apkeitimą. 1. Konteksto atpažinimas...