Tuesday, November 3, 2020

Darbas su įsitikinimais

Darbas su įsitikinimais


Įsitikinimai - apibendrinimai apie save, kitus žmones ir (arba) pasaulį.
Apibendrinimas - konkrečios situacijos ar elgesio panaudojimas siekiant apibendrinti skirtingų kontekstų turinį, tarsi tai būtų įrodyta išvada ar faktas., pvz.: "Tokie jau tie žmonės". 


Meta-Įsitikinimas:
Yra įmanoma pakeisti įsitikinimus.
 

Tikėjimų tipai

Priežasties. Nes. Pasisekimas, nes įdomus darbas.
Reiškinių - tai reiškia. (Tikėtinas atitikimas, Complex-equivalence)
Įdomus darbas reiškia pasisekimą.

Aš esu ... . ( Tvirtinimai apie tapatybę.)


Norint pakeisti įsitikinimą.

  • Turi norėti.
  • Žinoti kaip.
  • Turi turėti įsitikinimą, kad tai įmanoma.

 

Tikėjimo pagrindimas

1.Tikėjimas.
Pasaulis yra gražus.

2.Aš tuo tikiu, nes   _____.
Aš tuo tikiu, nes yra begalinė įvairovė.

 

Prieštaringų pavyzdžių generavimas

Pasirink įsitikinimą.

A___, nes B___.
Aš nesugebu piešti, nes neturiu talento.
 
Ar yra taisyklės išimčių?

1. Ne A ir B
Situacijos kai galėjo piešti, nors neturėjo talento.

2. A ir ne B
Negalėjo piešti, nors turėjo talentą.


Tapatybės tvirtinimų keitimas į sugebėjimą

1. Neigiamas tapatybės tvirtinimas.
Aš esu _____.
Aš nesu dailininkas.

2. Sugebėjimas, kuris susijęs su šia būsena.
Sugebėjimas _____.
Sugebėjimas žinoti piešimo techniką ir ją taikyti.

3. Pakeisk sugebėjimą ar elgesį iš tapatybės tvirtinimo.
Galbūt nėra taip, kad tu esi _____.
Galbūt nėra taip, kad nesi dailininkas, tiesiog tau reikia sugebėti išmokti ir taikyti piešimo techniką.


Reikšmės grandinės tyrinėjimas

Kai žinome įsitikinimą, klausiame, jei tai yra tiesa, ką man tai reiškia?
 
Aš nesu dailininkas. (jei tai tiesa, ką tai man reiškia?)
Neturiu piešimo sugebėjimu (ką man tai reiškia?)
Aš niekados negalėsi piešti. (Koks jausmas?)
 
Su kokiu poreikiu susijęs šis įsitikinimas?
Kūrybiškumas, Įkvėpimas
 

No comments:

Post a Comment

'Pakeism' Šablonas

Pasikeitimas iš vienos samonės būsenos į kitą. Sužinojus kritinius submodulius, galima juos integruoti į apkeitimą. 1. Konteksto atpažinimas...